lørdag 16. januar 2010

Susp?

Susp? Ordet fikk jeg lære for første gang da jeg var aktiv som fotballkeeper for Ørn juniorlag for mange år siden. Si det, hva er susp? Det er en beskytter mot at ballen i harde skudd kan treffe på den edle delen som menn har, altså beskytte ballene. Jeg ler så godt over dette ordet, fordi  dette gir meg mange assosiasjoner som f. eks. tanken på å bli truffet av ball på den edle delen, tanken på å lage barn i fremtiden, tanken om sex, den  edle delen delen må jo være i stand til det (he he)... og ja mange tanker....

Men siden jeg la opp i år 2000, har jeg kastet min aller siste susp av mange susper gjennom årene som aktiv. De blir lett slitte etter mange gangers bruk. Inntil i går for første gang har jeg brukt suspen. For en overgang, må jeg si. Hva var det? Jo, før jeg tok fatt i suspen, har jeg spilt fotball for moro skyld. Både som utespiller og keeper. Da var jeg ikke helt trygg på å stå i mål. Hvorfor? Fordi jeg brukte ikke suspen, og opplevde enkelte ganger skudd på denne edle delen min. Fy faen, det gjorde vondt, men i ulike grad... avhengig av hvor hardt skudd var. Skrekk og gru dersom jeg fikk det hardeste skudd på denne delen.... auuuuuuuuuuuu..... Dette blir fandenivoldsk opplevelse, altså!

Så, i går kjøpte jeg en ny susp. Tok fatt i den, og trente som keeper... Du verden... Jeg ble tryggere og mer vågal ute på feltet... Skyldes denne suspen? Ja, jeg tror det har mye å si for min psyke i forholdet mellom uten susp og med susp. Hehehe.

Å, du verden... jeg følte meg som en ung igjen med denne suspen... latterlig.... Men herlig barnlig følelse. Tror ikke jeg har vært så inspirert til å være keeper enn på så lang tid.... 10 år siden siden jeg la opp som aktiv fotballkeeper.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar