fredag 7. august 2009

Reisen

Reising innebærer mange ting. Mennesker opplever reising veldig forskjellig. Minst en person liker all reising veldig godt, men det finnes også minst en person som hater reising. Å reise er tid fra punkt A til punkt B. Noen reiser videre til punkt C osv. Alt avhenger av hvordan reising er. Reising kan være en stressfaktor, men ikke alltid nødvendig. Det må da finnes rolige og urolige reiser. Hvis man har bil og skal komme helt frem til hytta, så trenger man tid å bære all bag og diverse inn i hytta. Å gjøre hytta i stand til å huse en eller flere personer er også tid. Om vinteren trenger vi varme, og da fyrer vi ved i ovn, med mindre hytta har elektrisk oppvarming. Andre reiser til syden, og da kan stress finne sted i mellomtiden fra punkt A til punkt B. Men etter endt punkt B, kan tiden være en nytelse. Å nyte varmen og sola kan være svært fristende for mange mennesker, men for å tilfredsstille sine behov må man reise fra punkt A til punkt B for å oppfylle sine behov. Slik kan mange mennesker erfare. En slik erfaring er at når man har reist til punkt B, så blir det opphold. Reising oppleves igjen når man er tilbake til punkt A. Reising inneholder mye, mye mer.

Reisen opptar meg fordi jeg er under reisen. Filip og jeg reiste 6.august fra Skoppum til Ål via Oslo for å hente nyopererte Alfredo (høyre kne). Ål er vår mellomstasjon før vi reiser videre til Bergen. Vi bruker bil som reisemiddel. For meg er reisen en rolig tur siden jeg bruker bil og kommer helt frem til dit jeg ønsker. Foreløpig en behagelig reise. I dag skal vi reise videre hjem. Et gledelig gjenkomst!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar