søndag 16. august 2009

Første møte på UiB

I morgen er det orienteringsmøte for alle bachelor- og mastergradsstudenter. Bachelorgradsstudentene begynner kl. 09.15, nye mastergradsstudenter kl.10.15 og viderekomne mastergradsstudenter en time senere. Det blir del informasjon om instituttet for filosofi og førstesemesterstudier, så presentasjon av emner ved faglærere, deretter presentasjoner av nåværende mastergradsstudenter sine prosjekter. Til slutt blir det en presentasjon av to filosofer som arbeider med filosofi i yrkeslivet. Spennende program. I tillegg spanderer instituttet mat og drikke. Fantastisk! Jeg må innrømme at jeg har høye forventninger til dette studiet som krever mer av meg som filosofistudent. Jeg både gleder og gruer meg. Gleder meg fordi det er spennende fag, men gruer meg fordi studiet krever mye av meg, og fordi forskjellen mellom det å være bachelorgradsstudent og det å være mastergradsstudent blir høyst sannsynlig. Tenker her spesielt på presentasjon og selve skriving av oppgaver. Mer selvstyring i samråd med veiledere. Slikt kommer til å ta mye tid av meg. Men det er mitt valg og mitt ansvar. Kanskje jeg kommer til å oppleve med de tilleggene til mine perspektiver underveis. Jeg skal prøve å finne måter å være aktiv som student. Tenker spesielt på mitt funksjonshemming gjør det litt vanskeligere å sosialisere meg med andre medstudenter, men på benytte de tolkene jeg har. Carpe diem!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar