tirsdag 4. august 2009

Masterstudium

Hei.


Jeg sitter i stua og reflekterer over hva jeg har oppnådd med bachelorgraden i filosofi. Det gir en stolthetsfølelse for meg som begynte å studere filosofi som fag fra høsten 2005, og uteksaminert som bachelor våren 2009. Det tok 4 år på meg å fullføre det opprinnelige hovedmålet mitt. Men i dag er dette målet kun delmål. Nå er mastergraden hovedmålet mitt. Jeg er derfor veldig spent på videre studier og oppnå det høyere filosofiske fjell.



Det som er morsomt for meg i det siste, var da jeg kjøpte en bok med tittelen "Herrer i åndenes rike", skrevet av Stian M. Landgaard. Begynte så å lese den. Den er en god bok som gir meg innsikt i hvordan en masterstudent i filosofi opplever gjennom 2 år ved Universitetet i Tromsø, med innblikk i hans flere års grunnfagsstudium i filosofi og litteraturvitenskap ved Universitetet i Bergen i forveien av masterstudiet. I masteravhandlingen hans skulle han skrive om den tyske filosofen Friedrich Nietzsche. Videre... Les selv!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar